Fysiotherapie

Iedereen die klachten heeft aan het bewegingsapparaat kan terecht bij een fysiotherapeut. Dit kan zijn vanwege klachten bij bijvoorbeeld een houding of bij klachten tijdens een beweging wat problemen oplevert.

Verder lezen

Fysiotherapie

Verder lezen

Voor wie is de Fysiotherapeut?

Sportblessures, klachten opgedaan tijdens het werk, klachten vanwege een ongeval of ziekte, een “verkeerde” beweging of simpelweg omdat het lichaam ouder wordt. Uw fysiotherapeut adviseert, behandelt en begeleidt u zodat u weer zo goed mogelijk uw dagelijkse leven kunt voortzetten. Gewoon boodschappen doen, op een verantwoorde manier sporten, of weer aan het werk gaan. U leert hoe u door verantwoord te bewegen verdere problemen kunt voorkomen of beperken.

Hoe werkt het?
Tijdens de eerste afspraak volgt een vraaggesprek waarbij we inventariseren of uw klachten een indicatie zijn voor een fysiotherapie behandeling. Daarnaast wordt er een aantal vragen gesteld, die nodig zijn om te beoordelen of wij u zonder verwijzing in behandeling kunnen nemen. Er zijn namelijk aandoeningen welke voor een (groot) deel vergoed worden vanuit uw basisverzekering. Deze aandoeningen vind u op de niet limitatieve lijst met veelal chronische aandoeningen voor langdurige of intermitterende fysiotherapie.Samen kijken we dan of u hiervoor in aanmerking komt.

Op basis van het vraaggesprek en onderzoek stellen we met u een behandelplan opstellen. Dit is maatwerk. Wel werken veel fysiotherapeuten met vaste richtlijnen als basis, maar uiteindelijk is elk mens weer anders. Elke klacht is anders en elk lichaam reageert anders. Het is ook mogelijk dat we u thuis komen behandelen wanneer daar een medische noodzaak voor is. We maken gebruik van massage, fysiotechnieken en oefentherapie. Ook geven we preventief advies en voorlichting.

Tijdens het eerste consult streven wij er altijd naar u ook te behandelen.
Wij willen een positieve bijdrage leveren aan bijvoorbeeld gezond bewegen, het terugdringen van ziekteverzuim en het voorkomen van blessures. Op die manier helpen wij u om uw lichaam zo goed mogelijk functionerend te houden. Uw lichaam verdient de beste behandeling.

Telefonisch advies nodig?
Heeft u vragen over uw gezondheid, klachten, of andere zaken waar u zich zorgen over maakt? U kunt te allen tijde direct contact opnemen voor een advies of wij bellen u terug. Wij bewegen u verder!

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing. Alle velden met een * zijn verplicht

Voor wie is de Fysiotherapeut?

Hoe werkt het?

Tijdens het eerste consult streven wij er altijd naar u ook te behandelen.

Telefonisch advies nodig?

Benieuwd of uw zorgverzekering alle kosten dekt?

Bekijk vergoedingen
      Hammer & Flens Fysiotherapeuten - Partner - Gerrmann & Hammer Fysiotherapie
      Hammer & Flens Fysiotherapeuten - Partner - ParaMedisch Centrum Stad van de zon
      Hammer & Flens Fysiotherapeuten - Partner - Gerrmann & Hammer fysiotherapie

Benieuwd of u de kosten krijgt vergoed  door uw zorgverzekering?

Bekijk vergoedingen